تصوير ذهني راهي براي رسيدن به موفقيت
تاريخ : سه شنبه 23 فروردين 1390برچسب:, | 13:14 | نویسنده : بهنام


يک مساله عجيب به نام تصوير ذهني مي‌تواند راهي براي رسيدن به موفقيت باشد.

  شخصي سر کلاس رياضي خوابش برد. زنگ را زدند بيدار شد و با عجله دو مساله را که روي تخته سياه نوشته شده بود يادداشت کرد و با اين «باور» که استاد آنرا به عنوان تکليف منزل داده است به منزل برد و تمام آنروز و آن شب براي حل کردن آن‌ها فکر کرد. هيچيک را نتوانست حل کند. اما طي هفته دست از کوشش برنداشت. سرانجام يکي از آن‌ها را حل و به کلاس آورد. استاد به کلي مبهوت شد زيرا آن دو را به عنوان دو نمونه از مسايل غيرقابل حل رياضي داده بود.

در يک باشگاه بدنسازي پس از اضافه کردن ‌٥ کيلوگرم به رکورد قبلي ورزشکاري از وي خواستند که رکورد جديدي براي خود ثبت کند. اما او موفق به اين کار نشد. پس از او خواستند وزنه‌اي که ‌٥ کيلوگرم از رکوردش کمتر است را امتحان کند. اين دفعه او براحتي وزنه را بلند کرد. اين مسئله براي ورزشکار جوان و دوستانش امري کاملا طبيعي به نظر مي‌رسيد، اما براي طراحان اين آزمايش جالب و هيجان انگيز بود. چرا که آن‌ها اطلاعات غلط به وزنه بردار داده بودند.

او در مرحله اول از عهده بلند کردن وزنه‌اي برنيامده بود که در واقع ‌٥ کيلوگرم از رکوردش کمتر بود و در حرکت دوم ناخودآگاه موفق به بهبود رکوردش به ميزان ‌٥ کيلوگرم شده بود. او در حالي و با اين «باور» وزنه را بلند کرده بود که خود را قادر به انجام آن مي‌دانست.

هر فردي خود را ارزيابي مي‌کند و اين برآورد مشخص خواهد ساخت که او چه خواهد شد. شما نمي‌توانيد بيش از آن چيزي بشويد که باور داريد «هستيد». ‏اما بيش از آنچه باور داريد «مي‌توانيد» انجام دهيد.

به فرموده‌ مولاي متقيان اميرالمومنين علي (ع): دواي تو در خودت است و تو نمي‌فهمي و درد تو از خودت است و تو نمي‌بيني

 

 

 



نظرات شما عزیزان:

سارا
ساعت13:40---23 فروردين 1390
قشنگ بود

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:







  • شکوفه بهاری
  • شرم